Regulamin sklepu i zakupów Nobilia.pl
Realizacja sprzedaży produktów Nobilia odbywa się według zasad niniejszego Regulaminu. Złożenie przez Klienta zamówienia jest równoznaczne z akceptacją zasad wynikających z niniejszego Regulaminu i zobowiązuje Klienta do przestrzegania tych zasad.
I. Postanowienia ogólne
1. Sklep i serwis Nobilia.pl są własnością spółki SLODKIE Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Chełmżyńskiej 180H w Warszawie, zarejestrowanej w Krajowym Rejestrze Sądowym prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIV Wydział Gospodarczy pod numerem 0000992889, o kapitale zakładowym 17 106 200 zł, REGON: 380451018, NIP: 952-21-82-772, z którą można się skontaktować pod adresem e-mail: [email protected] lub telefonicznie pod numerem (+48) 22-647-90-00.
2. Sklep Nobilia.pl prowadzi sprzedaż towarów za pośrednictwem strony internetowej sklepu oraz za pośrednictwem działu handlowego. Składanie zamówień w sklepie Nobilia.pl odbywa się z wykorzystaniem standardowego łącza internetowego oraz dowolnej przeglądarki internetowej. W przypadku składania zamówień hurtowych zachęcamy do kontaktu z działem handlowym i złożenia zamówienia za pośrednictwem formularza zamówienia.
3. Sprzedaż produktów spożywczych przez sklep Nobilia.pl prowadzona jest na terenie Rzeczypospolitej Polskiej oraz poza jej granicami. Jednakże, ze względu na specyfikę produktów, zastrzegamy sobie prawo do nieprzyjęcia zamówienia do realizacji poza terytorium Polski, jeżeli istnieje duże prawdopodobieństwo uszkodzenia lub zepsucia towaru z powodu znacznej odległości lub lokalizacji miejsca zamieszkania lub siedziby klienta.
4. Biuro Obsługi Klienta Nobilia.pl jest dostępne od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00-16:00, pod adresem e-mail: [email protected] lub numerem telefonu (+48) 22-647-90-27.
5. Wszystkie prezentowane na stronie ceny towarów i dostaw są kwotami brutto, wyrażonymi w złotych polskich (PLN). W przypadku rejestracji klienta jako klienta hurtowego ceny produktów są podawane także w kwotach netto, do których należy doliczyć podatek VAT w obowiązującej wysokości. Ceny nie zawierają kosztów dostawy, logistyki ani kosztów przygotowania do wysyłki według rozdzielników.
6. Oferta produktowa prezentowana na stronie Nobilia.pl nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego. Realizacja zamówienia według oferty produktowej może być uzależniona od bieżącej dostępności towarów.
7. Klient korzystający z usług nobilia.pl nie może dostarczać treści o charakterze bezprawnym lub fałszywym. Sklep nobilia.pl nie ponosi odpowiedzialności za podanie takich treści. Założenie przez Klienta Konta lub przesłanie przez Klienta Formularza zamówienia z danymi podanymi przez Klienta jest równoznaczne z oświadczeniem Klienta, że podane dane są prawdziwe.
8. Wszelkie prawa do sklepu nobilia.pl, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, Strony Internetowej Sklepu oraz do wzorców, formularzy, logotypów zamieszczanych na stronie internetowej sklepu nobilia.pl (za wyjątkiem logotypów i zdjęć prezentowanych na Stronie Internetowej Sklepu w celach prezentacji towarów, do których to prawa autorskie należą do podmiotów trzecich), należą do Sprzedawcy. Korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem oraz za zgodą Sprzedawcy wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności.
II. Definicje
1. Dni robocze – oznaczają dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
2. Klient – oznacza podmiot, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi poprzez sklep nobilia.pl, lub z którym może być zawarta Umowa sprzedaży. Postanowienia Regulaminu dotyczące Klienta odnoszą się zarówno do Klienta Detalicznego, jak i Klienta Hurtowego, a także klienta dokonującego zamówień za pośrednictwem Działu Handlowego, chyba że w Regulaminie zastrzeżono inaczej.
3. Klient Detaliczny – oznacza każdego Klienta dokonującego zamówień za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu poprzez Konto Klienta, niebędącego Klientem Hurtowym.
4. Klient Hurtowy – oznacza Klienta zarejestrowanego w sklepie nobilia.pl jako Klient Hurtowy. Na stronie internetowej nobilia.pl Klienta Hurtowego określa się również mianem „klienta biznesowego”.
5. Konsument – oznacza osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
6. Konto Klienta – oznacza indywidualny panel dla każdego Klienta, uruchomiony na jego rzecz przez Sprzedawcę, po dokonaniu przez Klienta Rejestracji.
7. Materiały produkcyjne – know-how, projekty, ilustracje, presety, makiety, wizualizacje, wzory, próbki, formularze, rysunki, klisze, matryce drukarskie, wykrojniki, formy i inne niezbędne narzędzia, potrzebne do produkcji przedmiotu zamówienia. Próbki lub wzory produkcyjne przedstawione przez Sprzedawcę stanowią jedynie informację poglądową i nie mogą być podstawą do składania reklamacji.
8. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – oznacza osobę fizyczną, zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
9. Regulamin – oznacza niniejszy regulamin sklepu Nobilia.
10. Rejestracja – oznacza czynność faktyczną, dokonaną w sposób określony w Regulaminie, wymaganą dla korzystania przez Klienta ze wszystkich funkcjonalności sklepu nobilia.pl.
11. Sprzedawca – oznacza SLODKIE Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością z siedzibą przy ul. Chełmżyńskiej 180h, 04-464 Warszawa, KRS: 0000746915, REGON: 380451018, NIP: 9522182772.
12. Strona Internetowa Sklepu – oznacza strony internetowe, pod którymi Sprzedawca prowadzi sklep nobilia.pl, działające w domenie https://nobilia.pl/.
13. Towar – oznacza produkt przedstawiony przez Sprzedawcę, mogący być przedmiotem Umowy sprzedaży.
14. Umowa sprzedaży – oznacza umowę sprzedaży zawartą na odległość, na zasadach określonych w Regulaminie, między Klientem a Sprzedawcą. Do zawarcia Umowy sprzedaży dochodzi z chwilą potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia zamówienia Klienta do realizacji na zasadach określonych w Regulaminie.
III. Ochrona praw autorskich
1. Wszystkie powstałe w ramach Sklepu nobilia.pl materiały graficzne, wzory produktów i opakowań, wzory zdobnicze i użytkowe, rysunki, ilustracje, projekty i inne Materiały Produkcyjne objęte są prawami autorskimi Sprzedawcy (również w sytuacji, gdy Klient partycypował w kosztach ich wykonania), a ich nieuprawnione wykorzystanie wiąże się z odpowiedzialnością na zasadach określonych w Regulaminie. Sprzedawca przypomina, że zgodnie z art. 115 kodeksu karnego, kto w celu osiągnięcia korzyści majątkowej narusza cudze prawo autorskie, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności lub pozbawienia wolności.
2. W przypadku zlecenia przez Klienta wykonania zamówienia w innej firmie niż Sprzedawcy, w oparciu o należące do Sprzedawcy materiały graficzne, wzory produktów i opakowań, wzory zdobnicze i użytkowe, rysunki, ilustracje, projekty lub jakiekolwiek inne Materiały Produkcyjne lub materiały graficzne wykonane przez Sprzedawcę (presety, projekty, próbki, makiety itp.), Klient zobowiązany jest do zapłaty na rzecz Sprzedawcy kary umownej w wysokości 20 000 zł. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dochodzenia odszkodowania w wysokości przekraczającej zastrzeżoną karę umowną.
3. W przypadku naruszenia praw autorskich przysługujących Sprzedawcy, niezależnie od złożenia zamówienia i zastrzeżonej kary umownej, Sprzedawca na zasadzie art. 79 ustawy o prawie autorskim jest uprawniony do żądania zapłaty sumy pieniężnej w wysokości odpowiadającej dwukrotności wynagrodzenia, które w chwili jego żądania byłoby należne tytułem udzielenia przez Sprzedawcę zgody na korzystanie z przedmiotu objętego prawem autorskim.
4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wykorzystania przedmiotu zamówienia, wyprodukowanego dla Klienta, w charakterze wzorów lub do własnych działań promocyjnych, w szczególności w katalogach, na stronach www, na wystawach i targach. Klient wyraża zgodę na wykorzystywanie produktów wykonanych na jego zlecenie do działalności informacyjno-marketingowej Sklepu nobilia.pl.
IV. Rejestracja
1. Aby złożyć zamówienie za pośrednictwem strony internetowej sklepu, należy założyć konto klienta. W przypadku składania zamówienia poprzez dział handlowy, założenie konta klienta nie jest wymagane, ale zachęcamy do jego utworzenia, ponieważ umożliwia to pełną funkcjonalność sklepu nobilia.pl dla klienta.
2. Aby utworzyć konto klienta, należy dokonać rejestracji na stronie nobilia.pl. Rejestracja oraz prowadzenie konta klienta są bezpłatne.
3. Aby dokonać rejestracji, klient powinien wypełnić formularz rejestracyjny udostępniony przez sprzedawcę na stronie internetowej sklepu i przesłać go drogą elektroniczną do sprzedawcy, wybierając odpowiednią funkcję znajdującą się w formularzu rejestracyjnym. Podczas rejestracji klient ustala indywidualne hasło.
4. Podczas wypełniania formularza rejestracyjnego klient ma obowiązek zapoznania się z regulaminem. Akceptacja jego treści następuje poprzez oznaczenie odpowiedniego pola w formularzu.
5. Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego klient otrzymuje niezwłocznie drogą elektroniczną na podany w formularzu rejestracyjnym adres poczty elektronicznej potwierdzenie rejestracji.
6. Klient ma możliwość zarejestrowania się jako klient hurtowy. Opcja ta jest szczególnie skierowana do dużych podmiotów gospodarczych i agencji reklamowych. Minimalna wielkość zamówień towarów przez klienta hurtowego wynosi 20 sztuk danego towaru. Rejestracja jako klient hurtowy daje możliwość uzyskania szczególnych korzyści, takich jak rabaty, unikalna oferta koszy, podgląd aktualnych stanów magazynowych online, kompleksowa obsługa online i inne. Rejestracja jako klient hurtowy wymaga weryfikacji ze strony moderatora, co może potrwać do 2 dni roboczych. W razie pytań, skontaktuj się z biurem obsługi klienta.
V. Zamówienia
1. Osoba składająca zamówienie w sklepie nobilia.pl jednocześnie oświadcza, że jest pełnoletnia, uprawniona do złożenia zamówienia i posiada pełną zdolność do czynności prawnych zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego. Zamówienie na towary obejmujące produkty alkoholowe może złożyć wyłącznie osoba pełnoletnia; warunek ten dotyczy również składania zamówień w imieniu osób prawnych.
2. Zgodnie z art. 15 ustawy z 26 października 1982 roku o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, zabrania się sprzedaży i podawania napojów alkoholowych:
• osobom, których zachowanie wskazuje, że znajdują się w stanie nietrzeźwości;
• osobom do lat 18;
• na kredyt lub pod zastaw.
W przypadku wątpliwości co do pełnoletności osoby biorącej po stronie Klienta udział w procesie rejestracji lub nabycia Towaru poprzez sklep nobilia.pl, sprzedający lub podający napoje alkoholowe, uprawniony jest do żądania okazania dokumentu stwierdzającego wiek tej osoby.
3. Do korzystania z usług sklepu nobilia.pl niezbędny jest dostęp do Internetu oraz konto poczty elektronicznej, które musi być własnością Klienta rejestrującego się w serwisie.
4. Złożenie zamówienia jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu.
5. Zamówienie można składać przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę za pośrednictwem strony internetowej sklepu poprzez konto Klienta lub za pośrednictwem działu handlowego poprzez formularz zamówienia.
6. W przypadku problemów z rejestracją, złożeniem zamówienia lub z prawidłowym wyświetlaniem treści na monitorze, Klient powinien skontaktować się z obsługą sklepu drogą mailową ([email protected]) lub telefonicznie (+48) 22-647-90-27, w celu przedstawienia problemu.
7. Podczas składania zamówienia Klient ma prawo wykorzystać otrzymane kupony rabatowe, które nie łączą się z innymi promocjami w sklepie, chyba że postanowienia danej promocji mówią inaczej.
VI. Złożenie zamówienia za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu poprzez Konto Klienta
1. Aby złożyć zamówienie za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, należy dokonać wyboru towarów. Wybór towarów jest akceptowany poprzez kliknięcie przycisku "Dodaj do koszyka".
2. Aby złożyć zamówienie, należy przejść do koszyka i kliknąć przycisk "Przejdź do realizacji". Następnie Klient powinien dokonać logowania lub utworzenia konta Klienta. Będąc już zalogowanym, Klient powinien podać niezbędne informacje na poszczególnych podstronach podsumowujących zamówienie, gdzie określa opcję dostawy i uzupełnia swoje dane adresowe. Klient zostanie poproszony o zapoznanie się z podsumowaniem zamówienia i sprawdzenie poprawności podanych danych oraz dokonanie wyboru formy płatności oraz zaakceptowanie regulaminu. Akceptacja całego zamówienia przez Klienta następuje za pomocą przycisku "Złóż zamówienie". W przypadku wyboru formy płatności "przelewem online lub kartą", Klient zostanie przekierowany na stronę umożliwiającą dokonanie płatności online.
3. W celu weryfikacji poprawności złożonego zamówienia, Klient otrzymuje wiadomość e-mail z podsumowaniem i wszystkimi niezbędnymi informacjami, tzw. potwierdzenie zamówienia.
4. Sklep nobilia.pl nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie wiadomości przesłanej na wskazany przez Klienta adres e-mail, co może być spowodowane błędnym adresem, blokowaniem lub usuwaniem e-maili przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze Klienta lub blokowaniem przez administratorów serwerów pocztowych.
VII. Złożenie zamówienia za pośrednictwem Działu handlowego poprzez Formularz zamówienia
1. Tryb składania zamówienia za pośrednictwem Działu Handlowego poprzez Formularz zamówienia jest przeznaczony dla Klientów dokonujących zamówień większych ilości Towarów (min. 20 sztuk Towarów) na warunkach wymagających zindywidualizowania zamówienia.
2. Złożenie zamówienia za pośrednictwem Działu Handlowego wymaga wypełnienia Formularza zamówienia, podpisania go podpisem elektronicznym/zaufanym oraz przesłania go na adres [email protected] lub podpisania przez osobę uprawnioną do złożenia zamówienia, opatrzenia pieczęcią firmową Klienta i przesłania w formie pisemnej na adres Sprzedawcy.
VIII. Techniki druku i projekt – dotyczy zamówień zindywidualizowanych obejmujących zlecenie wykonania druku
1. Sprzedawca zastrzega sobie wyłączne prawo wyboru techniki druku dla realizacji zamówienia.
2. Możliwość zachowania maksymalnie zbliżonej wierności skali Pantone dotyczy wyłącznie druku na białym, kredowanym papierze. Różnice w tonacji lub odcieniu koloru wynikające ze specyfiki podłoża lub technologii druku nie stanowią podstawy do złożenia reklamacji.
3. W przypadku druku w technologii CMYK, Klient zobowiązany jest dostarczyć Sprzedawcy proof produkcyjny w terminie do 3 dni roboczych od daty akceptacji projektu przez Klienta. W przypadku niedostarczenia przez Klienta proofu, uznaje się, że projekt dostarczony inną drogą (e-mail, wydruk ze zwykłej drukarki itp.) został zaakceptowany przez Klienta, a ewentualne odstępstwa od projektu nie stanowią podstawy do złożenia reklamacji.
4. Sprzedawca akceptuje projekty graficzne nadruku (lub materiały do jego przygotowania) przekazane pocztą elektroniczną i przygotowane w jednym z następujących programów: Corel Draw (.cdr) oraz Adobe Illustrator (.ai, .eps). W przypadku zdjęć wymagany jest format Adobe Photoshop (.psd, *.tif, *.eps) w żądanej wielkości o rozdzielczości 300 dpi, CMYK.
5. Ze względów na obowiązujący Sprzedawcę globalny standard bezpieczeństwa produkcji IFS, Sprzedawca nie wykonuje nadruków na opakowaniach powierzonych.
6. W przypadku personalizacji bezpośrednio na produkcie spożywczym nie gwarantujemy wiernego odwzorowania graficznego i kolorystycznego przesłanego pliku.
7. Sprzedawca przygotowuje bezpłatnie projekt graficzny nadruku w terminie do 3 dni roboczych liczonych od momentu przesłania Sprzedawcy materiałów graficznych przez Klienta. Klient ma prawo do dwóch bezpłatnych modyfikacji projektu, przy czym przez modyfikację rozumie się każdą zmianę wysłaną do akceptacji Klienta.
8. W przypadku powtórnych realizacji tego samego projektu lub produktu mogą wystąpić różnice w kolorystyce nadruku lub cechach charakterystycznych produktu ze względów technologicznych. Różnice takie nie stanowią podstawy do reklamacji.
IX. Anulowanie zamówienia
1. Klient może anulować zamówienie do czasu potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia zamówienia Klienta do realizacji. W takiej sytuacji, w przypadku zamówień opłaconych, Sprzedawca zobowiązany jest do zwrotu Klientowi zapłaconej kwoty w terminie 14 dni od momentu poinformowania Klienta o uwzględnieniu anulowania zamówienia, na konto wskazane przez Klienta.
2. Anulowanie przez Klienta zamówienia po potwierdzeniu przez Sprzedawcę przyjęcia zamówienia Klienta do realizacji powoduje, że Klient jest zobowiązany do zapłaty na rzecz Sprzedawcy kwoty 70% wartości zamówienia jako kary umownej. Postanowienia zdania pierwszego nie dotyczą odstąpienia przez Konsumentów i Przedsiębiorców na prawach konsumenta od umów zawartych na odległość w terminie 14 dni od dnia wydania Towaru.
X. Płatność
1. Nie realizujemy zamówień za pobraniem. Obowiązuje przedpłata, czyli płatność z góry. W przypadku braku pełnej płatności za zamówienie w terminie 14 dni od dnia jego złożenia zostanie ono anulowane. Wyjątkiem jest zastrzeżona dla Klientów Hurtowych oraz dla Klientów dokonujących zamówień za pośrednictwem Działu Handlowego opcja indywidualnego uzgodnienia terminu płatności, o którym mowa poniżej.
2. Klienci Hurtowi dokonujący regularnych zamówień w Sklepie nobilia.pl lub składający zamówienie na znaczną ilość Towarów mogą wystąpić do Sprzedawcy o odroczenie terminu płatności. W takiej sytuacji przy składaniu zamówienia dokonując wyboru formy płatności należy wybrać opcję „zapłać przelewem” a następnie skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta celem indywidualnego uzgodnienia terminów płatności. Przy odroczeniu terminu płatności stosujemy zasadę podziału ceny, z której uzgodniona część płatna jest z góry, w terminie 3 dni od złożenia zamówienia, zaś pozostała część w ustalonych pomiędzy Klientem a Sprzedawcą terminach. Jeśli do uzgodnień dochodzi w formie kontaktu telefonicznego, Klient ma obowiązek przesłać Sprzedawcy mailem potwierdzenie, że zobowiązuje się do dokonania płatności we wskazanych uzgodnionych ze Sprzedawcą terminach. Terminy płatności uważa się za wiążące w chwili przesłania Klientowi potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji zawierającego uzgodnione terminy płatności.
3. Klienci dokonujący zamówień za pośrednictwem Działu Handlowego dokonują wyboru jednej z dostępnych na Formularzu zamówienia opcji płatności.
4. Towar pozostaje własnością Nobilia do czasu otrzymania całkowitej, umówionej ceny.
5. Klienci składający zamówienia za pośrednictwem Konta Klienta dokonują płatności za zakupy w sposób określony na Stronie Internetowej Sklepu w procesie składania zamówienia. Klienci dokonujący zamówień za pośrednictwem Działu Handlowego dokonują płatności przelewem na rachunek Sprzedawcy wskazany w potwierdzeniu przyjęcia zamówienia do realizacji.
6. Płatności można dokonać przelewem bankowym oraz przelewem on-line w trakcie akceptacji zamówienia. Rozliczenia transakcji kartą kredytową i e-przelewem przeprowadzane są za pośrednictwem PayU lub innego wdrożonego na stronie systemu.
7. Płatności przekazane bez danych umożliwiających identyfikację transakcji mogą być nie przekazane przez Serwis PayU do sklepu nobilia.pl.
XI. Realizacja zamówienia
1. Złożenie zamówienia nie jest jednoznaczne z jego przyjęciem do realizacji.
2. Przyjęcie zamówienia Klienta do realizacji następuje z chwilą wysłania do Klienta potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji drogą elektroniczną na adres e-mail wskazany przez Klienta.
3. Z chwilą wysłania do Klienta potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji, zamówienie uważa się za wiążące. Dotyczy to również wszelkich załączników, dodatków, uzupełnień, zmian, projektów.
4. Rozpoczęcie realizacji zamówienia może być w uzasadnionych przypadkach uwarunkowane telefoniczną weryfikacją złożonego przez Klienta zamówienia, w szczególności w przypadku zamówienia towarów zawierających produkty alkoholowe.
5. Czas realizacji zamówienia i dostawy Towaru jest zależny od ilości zamawianego Towaru oraz sezonowości (np. w okresach okołoświątecznych czas ten może być dłuższy). Przeciętny czas realizacji zamówień składanych poprzez Konto Klienta jest określony w zakładce „Dostawa” (licząc wyłącznie dni robocze), przy czym Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wydłużenia tego terminu do 14 dni roboczych. Czas realizacji zamówienia jest liczony od momentu wysłania do Klienta potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji. W przypadku zamówień przekraczających 20 sztuk Towarów, czas realizacji zamówienia określany jest indywidualnie w potwierdzeniu przyjęcia zamówienia do realizacji ze względu na dłuższy czas kompletowania zamówienia. Dostawa Towarów zamówionych za pośrednictwem Działu handlowego następuje w uzgodnionym z Działem handlowym terminie - wskazanym w potwierdzeniu przyjęcia zamówienia do realizacji.
6. Sprzedawca nie zrealizuje zamówienia, którego treść mogłaby naruszać polskie lub międzynarodowe prawo, w tym także nawołujących do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej, propagujących przemoc, treści pornograficzne, naruszających godność czy dobre imię osób trzecich oraz uznanych powszechnie za naganne moralnie, sprzecznych z zasadami współżycia społecznego.
7. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za przekazanie przez Klienta danych osób trzecich (odbiorców zamówienia). Wszelkie ewentualne roszczenia związane z udostępnieniem Sprzedawcy danych osób trzecich obciążają Klienta.
8. Klient ponosi odpowiedzialność za treści, których umieszczenie na karcie, na życzenie Klienta, spowodowałoby naruszenie jakichkolwiek praw.
9. Uwagi podane w polu "Komentarz" Sprzedawca będzie starał się zrealizować w miarę możliwości - nie mogą one być traktowane jako świadczenia gwarantowane przez Sprzedawcę i nie warunkują zrealizowania podstawowego zamówienia złożonego przez Klienta.
10. Proces realizacji zamówienia kończy się wysyłką zamówienia za pośrednictwem kuriera DPD lub operatora InPost. Opcja odbioru osobistego w siedzibie Sprzedawcy jest dostępna wyłącznie dla Klienta Hurtowego oraz dla Klienta dokonującego zamówienia za pośrednictwem Działu Handlowego.
11. Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Towar zgodny z Umową sprzedaży pozbawiony jakichkolwiek wad.
12. Informacja odnośnie statusu zamówienia złożonego poprzez Konto Klienta jest stale dostępna na Koncie Klienta w historii złożonych przez niego zamówień.
13. Sklep nobilia.pl zastrzega sobie prawo do ewentualnej zmiany kształtów, smaków, odchyleń w odcieniu koloru produktu, pod warunkiem, że nie powoduje to znacznej zmiany istoty zamówionego Towaru.
14. Sklep nobilia.pl nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w realizacji zamówień, które nastąpiły w wyniku: działania siły wyższej, zdarzeń, które poważnie utrudniają lub uniemożliwiają wykonanie dostawy, w tym nadzwyczajnych warunków pogodowych, niedających się przewidzieć trudności w uzyskaniu surowców wywołanych nadzwyczajnymi sytuacjami, awarii, strajków, braków w dostawach mediów, nakazów urzędowych, nawet jeśli występują one u kooperantów. W takich sytuacjach sklep nobilia.pl zastrzega sobie prawo do odroczenia terminu realizacji zlecenia, jeśli jego wykonanie napotyka na przeszkody opisane powyżej lub do odstąpienia od wykonania zamówienia w całości.
15. Do każdego zamówienia wystawiana jest elektroniczna faktura VAT lub paragon, którą każdy Klient otrzyma drogą mailową na adres podany podczas rejestracji. Istnieje także możliwość odbioru faktury bezpośrednio z siedziby spółki SLODKIE spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Chełmżyńska 180H w Warszawie, po uprzednim poinformowaniu Biura Obsługi Klienta.
XII. Odmowa realizacji zamówienia
1. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość odmowy realizacji zamówienia w następujących przypadkach:
a) zamówienie nie zostało w terminie opłacone w całości lub jakiejkolwiek części, w tym w zakresie kosztów transportu,
b) złożone zamówienie jest sprzeczne z prawem lub narusza prawa osób trzecich, lub Sprzedawcy nie udało się dokonać weryfikacji zamówienia, co do którego uznał za wymagające weryfikacji, w szczególności co do zgodności zamówienia z prawem oraz wieku osoby składającej zamówienie lub uczestniczącej w procesie nabycia Towaru,
c) Klient podał niepełne lub nieprawdziwe dane,
d) został złożony wniosek o ogłoszenie upadłości lub o wszczęcie postępowania restrukturyzacyjnego Klienta lub otwarto proces jego likwidacji,
e) zamówienie nie może być zrealizowane z przyczyn logistycznych,
f) brak dostępności produktu lub braku możliwości realizacji zamówienia w terminie.
2. Jeśli zamówienie zostało opłacone, a odmowa Sprzedawcy realizacji zamówienia nastąpiła do czasu potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia zamówienia Klienta do realizacji, Sprzedawca zobowiązany jest do zwrotu zapłaconej kwoty w terminie 14 dni od momentu poinformowania Klienta o braku możliwości realizacji zamówienia, na konto wskazane przez Klienta. Poza zwrotem zapłaconej kwoty Klientowi nie przysługują inne roszczenia wobec Sprzedawcy z tytułu odmowy realizacji zamówienia, w szczególności jakiekolwiek roszczenia o utracone korzyści.
3. Po potwierdzeniu przez Sprzedawcę przyjęcia zamówienia Klienta do realizacji, zwrot kwoty opłaconego zamówienia przysługuje Klientowi wyłącznie gdy odmowa realizacji zamówienia nastąpiła z przyczyn, o których mowa w ust. 1 lit. e) i f) powyżej.
XIII. Dostawa
1. Dostawa odbywa się za pośrednictwem dostawcy będącego firmą kurierską na zlecenie Sprzedawcy.
2. Klient zobowiązany jest do zapoznania się z regulaminem świadczenia usług firmy kurierskiej, określającym szczegółowe warunki, godziny i sposób dostawy, dostępnym na stronie przewoźnika.
3. Wysyłka zrealizowanych i skompletowanych zamówień następuje w dni robocze od poniedziałku do piątku, w godzinach pracy firmy od 8:00 do 16:00.
4. Całkowity koszt dostawy zamówienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest dostępny po dodaniu produktów do koszyka i wybraniu formy dostawy oraz metody płatności. Standardowy koszt dostawy jest określony w zakładce "Dostawa". Koszt dostawy poza granice Rzeczypospolitej Polski ustalany jest indywidualnie do każdego zamówienia.
5. W przypadku Klientów Hurtowych oraz Klientów dokonujących zamówień za pośrednictwem Działu Handlowego możliwe jest przygotowanie wysyłek na podstawie indywidualnych rozdzielników, o ile Klient uprzedził o tym Sprzedawcę do czasu rozpoczęcia realizacji zamówienia. W tym celu Klient powinien skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta. Taka forma dostawy podnosi koszt jednego indywidualnie zaadresowanego opakowania o min. 4 zł netto, w zależności od stopnia komplikacji operacji logistycznej. Sprzedawca przedstawi wiążącą ofertę na dodatkowe czynności, związane z indywidualnym przygotowaniem wysyłki, w oparciu o otrzymane, precyzyjne wytyczne od Klienta.
6. Towary są wysyłane do Klienta w opakowaniu standardowym, wykonanym z wielowarstwowej tektury. Na życzenie Klienta Hurtowego oraz Klienta dokonującego zamówienia za pośrednictwem Działu Handlowego możliwe jest zastosowanie na koszt Klienta innych, niestandardowych opakowań lub pakowanie zamówionych produktów w indywidualne, pojedyncze opakowania - w tym celu Klient powinien skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta. Jeśli do uzgodnień w zakresie opakowań dochodzi w formie kontaktu telefonicznego, Klient ma obowiązek przesłać Sprzedawcy mailem potwierdzenie zlecenia dotyczącego opakowania zamówionych Towarów i zobowiązania do dokonania związanych z tym płatności. Ustalenia dotyczące opakowań uważa się za wiążące w chwili przesłania Klientowi potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji zawierającego uzgodnienia dotyczące opakowań.
7. Na wyraźne, pisemne zlecenie, na koszt i ryzyko Klienta, przedmiot zamówienia może zostać wysłany przez Sprzedawcę bez palet, w paczkach lub samochodami bez zabezpieczeń termicznych. Nobilia.pl nie bierze odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody i następstwa spowodowane w ramach tego transportu.
8. Za miejsce sprzedaży Towarów uważa się biuro Sprzedawcy przy ul. Chełmżyńskiej 180H, Warszawa. Z chwilą wydania zamówionego Towaru z magazynu Sprzedawca nie ponosi żadnej odpowiedzialności za działania bądź zaniechania ww. firmy transportującej, w tym za niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru. W przypadku, w którym Kupującym jest Konsument, za miejsce sprzedaży uważane jest miejsce, do którego Sprzedawca zobowiązał się przesłać zamówione Towary, a niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towarów przechodzi na Kupującego z chwilą ich wydania Kupującemu.
9. Zgodnie z polityką firmy kurierskiej, dostawca zostawia przesyłkę osobie pełnoletniej znajdującej się pod adresem wskazanym przez Klienta.
10. W przypadku ustalenia, że osobą uczestniczącą w zakupie Towaru jest osoba niepełnoletnia, a Towar zawiera produkty alkoholowe, Towar zostanie zwrócony do Sprzedawcy, a Sprzedawca będzie uprawniony do odstąpienia od umowy z konsekwencjami wynikającymi z Regulaminu oraz powiadomienia właściwych służb w sprawach nieletnich.
11. Kurier wykonuje co najmniej dwie próby doręczenia przesyłki do odbiorcy w wyznaczonym dla danej usługi czasie. Jeśli nie zastanie odbiorcy paczka, zostaje ona zwrócona do nadawcy.
12. Zgodnie z regulaminami firm kurierskich, w przypadku wysyłki Towaru na palecie dostawca zobowiązany jest do dostawy przesyłki pod wskazany w zleceniu adres. Dostawca nie ma obowiązku wniesienia przesyłki. Usługa wniesienia jest dodatkowo płatna i dostępna jedynie dla wybranych lokalizacji. Sprzedawca może przedstawić wiążącą ofertę na dodatkowe czynności związane z dostawą, pod warunkiem ich sprecyzowania przez Klienta przed potwierdzeniem przyjęcia zamówienia do realizacji.
13. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za utrudnienia doręczenia przesyłki, które leżą po stronie Klienta. W przypadku powrotu paczki do nadawcy, sklep nobilia.pl może na prośbę Klienta ponownie spróbować wysłać przesyłkę. W takim wypadku Klient musi liczyć się z poniesieniem dodatkowej opłaty wysyłkowej. Wysyłka przesyłki nastąpi po uregulowaniu należności.
14. W przypadku powrotu paczki do nadawcy, będzie ona czekała przez 10 dni roboczych, w ciągu których Klient może ją odebrać. Po upływie tego czasu nie będzie to możliwe.
15. Nieuzasadniona odmowa Klienta przyjęcia zamówionego Towaru traktowana jest jako naruszenie zasad niniejszego Regulaminu.
16. W przypadku wystąpienia uszkodzenia przesyłki w transporcie, Klient jest zobowiązany do sporządzenia protokołu uszkodzenia przesyłki w formie pisemnej w obecności dostawcy, wykonania zdjęć uszkodzonej przesyłki oraz przesłania pisemnego powiadomienia o zaistniałej sytuacji do Sprzedawcy w dniu odbioru przesyłki.
17. Klient ma możliwość odbioru zamówienia osobiście, pod warunkiem, że jest Klientem Hurtowym lub dokonał zamówienia za pośrednictwem Działu Handlowego. Odbioru można dokonać w siedzibie Sprzedawcy w ciągu 14 dni od otrzymania informacji o kompletności zamówienia. Odbiór osobisty jest możliwy w dni robocze po godzinie 15:00, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie. Odbiór osobisty nie jest obciążony dodatkowymi kosztami. Klient ma również możliwość skorzystania z firmy zewnętrznej do odbioru Towarów, jednak w tym przypadku Klient zobowiązany jest do powiadomienia Sprzedawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected] lub [email protected] z minimum 24-godzinnym wyprzedzeniem przed planowanym terminem odbioru. W powiadomieniu należy podać dane kierowcy i numer rejestracyjny samochodu. Należy pamiętać, że niektóre produkty oferowane przez nobilia.pl wymagają specyficznego transportu, w szczególności na paletach lub w samochodach chłodniach.
XIV. Gwarancja jakości i świeżości
1. Wszystkie oferowane w sklepie nobilia.pl produkty spożywcze są dopuszczone do obrotu i nie zawierają szkodliwych dla zdrowia, zabronionych substancji.
2. Wszystkie produkty przechodzą szczegółowe kontrole przed opuszczeniem siedziby Sprzedawcy.
3. Każdy z produktów opatrzony jest datą ważności oraz składem surowcowym.
4. Ponieważ sprzedawane produkty są artykułami spożywczymi, należy przechowywać je w sposób wskazany na opakowaniu, aby ograniczyć negatywny wpływ warunków atmosferycznych.
5. Sklep nobilia.pl gwarantuje deklarowany przez siebie minimalny okres przydatności do spożycia tylko wtedy, gdy nabyte towary są odpowiednio transportowane i przechowywane przez Klienta.
XV. Prawo Konsumenta i Przedsiębiorcy do odstąpienia od Umowy sprzedaży zawartej na odległość
1. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, Klient będący Konsumentem, a także Przedsiębiorca na prawach konsumenta, może odstąpić od Umowy sprzedaży zawartej na odległość bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14 dni od dnia wydania rzeczy. Jednakże zgodnie z art. 38 pkt 1, 3, 4, 5, 6 i 7 ustawy z 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje w odniesieniu do umów:
· o świadczenie usług, za które Klient jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży i przyjął to do wiadomości (pkt 1);
· w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Klienta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (pkt 3);
· w której przedmiotem świadczenia jest Towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia (pkt 4);
· w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu (pkt 5);
· w której przedmiotem świadczenia są Towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi Towarami (pkt 6);
· w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli (pkt 7).
2. Momentem, od którego należy liczyć bieg terminu na odstąpienie od umowy przez konsumenta oraz przedsiębiorcę na prawach konsumenta, jest moment otrzymania towaru przez klienta. Przy czym możliwe jest złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy przed wydaniem towaru klientowi.
3. Konsument, a także przedsiębiorca na prawach konsumenta, mogą odstąpić od umowy sprzedaży składając sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy według wzoru formularza (wzór formularza oświadczenia o odstąpieniu od umowy).
4. Dla skuteczności odstąpienia od umowy pismo z oświadczeniem o odstąpieniu od umowy powinno zostać przesłane sprzedawcy w formie skanu wypełnionego i podpisanego wzoru formularza oświadczenia o odstąpieniu od umowy na adres mailowy sklepu nobilia.pl lub przesłane wypełnionego i podpisanego wzoru formularza oświadczenia o odstąpieniu od umowy listem poleconym na adres siedziby sprzedawcy, przed upływem terminu na odstąpienie od umowy.
5. W przypadku złożenia zeskanowanego i podpisanego oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną, sprzedawca niezwłocznie przesyła klientowi potwierdzenie otrzymania takiego oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
6. W razie odstąpienia od umowy, umowa sprzedaży uważana jest za niezawartą, a strony są zobowiązane do zwrotu tego, co świadczyły, w stanie niezmienionym.
7. Konsument i Przedsiębiorca na prawach konsumenta mają obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpili od Umowy sprzedaży. Koszt zwrotu Towaru ponosi Klient. Do kosztów tych są zaliczane opłaty pocztowe zgodnie z cennikiem operatora pocztowego, opłaty kurierskie zgodnie z cennikiem firmy kurierskiej, koszty przejazdu do biura Sprzedawcy wraz z Towarem, a także koszty należytego opakowania Towaru na potrzeby jego zwrotu. Zwracany Towar nie może być używany poza koniecznym do sprawdzenia przez Klienta zgodności Towaru z zamówieniem. Zwracany Towar musi zostać należycie zabezpieczony do wysyłki zwrotnej oraz przechowywany zgodnie z rekomendowanym sposobem przechowywania dla danych produktów spożywczych.
8. Sprzedawca nie przyjmuje przesyłek wysłanych za pobraniem.
9. Płatności, jakie Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta uiścił Sprzedawcy, Sprzedawca zwraca nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Sprzedawca ma prawo wstrzymać się z dokonaniem zwrotu płatności do czasu zwrotu Towaru przez Klienta. Zwrot następuje na rachunek bankowy wskazany w oświadczeniu o odstąpieniu od umowy.
10. Zgodnie z postanowieniami ustaw, o których mowa w Regulaminie, Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
XVI. Reklamacje i zwroty
1. Klient ma prawo do złożenia reklamacji w sytuacji stwierdzenia wady fizycznej polegającej na niezgodności sprzedanego towaru z umową sprzedaży.
2. Wszelkie reklamacje powinny być kierowane w formie pisemnej na adres siedziby firmy: SLODKIE Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Chełmżyńska 180H, 04-464 Warszawa, z dopiskiem "REKLAMACJA" lub drogą mailową na adres [email protected]. Reklamację można złożyć z wykorzystaniem formularza (Formularz reklamacji do pobrania).
3. Reklamacja powinna zawierać następujące dane:
· informacje i okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i data stwierdzenia wystąpienia niezgodności towaru z umową sprzedaży/wady towaru,
· żądanie sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową sprzedaży,
· dane kontaktowe osoby składającej reklamację.
4. Sprzedawca ma obowiązek udzielić odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej zgłoszenia. O wyniku jej rozpatrzenia i dalszych krokach klient zostanie powiadomiony drogą mailową.
5. W przypadku, gdy do ustosunkowania się przez sprzedawcę do reklamacji klienta lub do wykonania uprawnień klienta wynikających z niezgodności produktu z umową sprzedaży/rękojmi, niezbędne będzie zbadanie rzeczy przez sprzedawcę, klient - z zastrzeżeniem postanowień dotyczących konsumentów oraz przedsiębiorców na prawach konsumenta - będzie zobowiązany dostarczyć na swój koszt towar na adres sprzedawcy: ul. Chełmżyńska 180H, 04-464 Warszawa. W przypadku uznania reklamacji za zasadną, sprzedawca zwraca klientowi wyżej wymieniony koszt transportu. Jednakże, sprzedawca zastrzega, że w sytuacji, gdy klient wybrał sposób dostarczenia inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy towaru oferowany przez sklep nobilia.pl, sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów wykraczających poza najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez sklep nobilia.pl.
6. W przypadku Klientów będących Konsumentami lub Przedsiębiorcami na prawach konsumentów, gdy do ustosunkowania się przez Sprzedawcę do reklamacji Klienta lub do wykonania uprawnień Klienta wynikających z niezgodności Towaru z Umową sprzedaży niezbędne będzie zbadanie Towaru przez Sprzedawcę, obowiązkiem Klienta jest udostępnienie rzeczy Sprzedawcy, w tym umożliwienie Sprzedawcy odbioru Towaru od Klienta.
7. Z zastrzeżeniem postanowień dotyczących Konsumentów i Przedsiębiorców na prawach konsumenta, reklamacja nie wstrzymuje biegu terminu płatności i nie zwalnia Klienta z obowiązku terminowej zapłaty należności.
8. W przypadku wadliwości części zamówienia, postanowienia dotyczące reklamacji stosuje się wyłącznie do części wadliwej. W pozostałym zakresie zamówienie uznaje się za zrealizowane prawidłowo.
9. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu niewykonania lub nieprawidłowego wykonania przez Sprzedawcę zamówienia jest ograniczona wyłącznie do wysokości zapłaconej przez Klienta na rzecz Sprzedawcy ceny za złożone zamówienie. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek inne koszty poniesione przez Klienta, w szczególności koszty wykonania zastępczego, kary lub utracone zyski.
XVII. Uprawnienia Konsumentów i Przedsiębiorców na prawach konsumenta w przypadku niezgodności Towaru z umową – dotyczy Klientów będących Konsumentami lub Przedsiębiorcami na prawach konsumenta.
1. Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową sprzedaży, Klient może żądać jego naprawy lub wymiany.
2. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Klient żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z umową.
3. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
· Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z umową;
· Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z umową;
· Brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z umową;
· Brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych powyżej;
· Z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
4. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości Towaru zgodnego z umową.
5. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową jest istotny.
XVIII. Dane osobowe
1. Dane osobowe Klientów, zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych, są przechowywane w zbiorze danych przez SLODKIE Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Chełmżyńska 180H, 04-464 Warszawa.
2. Złożenie zamówienia jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych Klienta przez Sprzedawcę zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Dane osobowe podane w procesie składania zamówienia będą przetwarzane wyłącznie w celu realizacji złożonego zamówienia. Dane te są poufne i nie będą ujawniane osobom trzecim.
3. Każdy Klient ma możliwość dostępu do swoich danych osobowych, ich weryfikacji, modyfikacji lub usunięcia, pisząc na adres mailowy [email protected], za pośrednictwem formularza kontaktowego lub listownie na adres siedziby Sprzedawcy, wskazany w Regulaminie.
4. Podając w serwisie dane osobowe, Klient wyraża zgodę na otrzymywanie e-maili bezpośrednio związanych z realizacją złożonego przez siebie zamówienia.
5. Sklep nobilia.pl nie ponosi odpowiedzialności za konsekwencje podania przez Klienta danych na stronach internetowych imitujących witrynę nobilia.pl.
6. Pełne informacje o ochronie i przetwarzaniu danych osobowych znajdą Państwo w zakładce "Polityka prywatności" oraz "RODO".
XIX. Polityka Cookies
1. Definicje: Niniejsza Polityka Cookies określa zasady przechowywania i uzyskiwania dostępu do informacji na urządzeniach Użytkownika za pomocą plików cookies, służących realizacji usług świadczonych drogą elektroniczną żądanych przez Użytkownika, przez SLODKIE spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, z siedzibą przy ul. Chełmżyńskiej 180H w Warszawie.
· Administrator – SLODKIE spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Chełmżyńska 180H, Warszawa, REGON: 380451018, NIP: 952-21-82-772, która świadczy usługi drogą elektroniczną oraz przechowuje i uzyskuje dostęp do informacji na urządzeniach Użytkownika.
· Cookies – oznaczają dane informatyczne, w szczególności niewielkie pliki tekstowe, zapisywane i przechowywane na urządzeniach, za pośrednictwem których Użytkownik korzysta ze stron internetowych Serwisu.
· Cookies Administratora – oznaczają Cookies zamieszczane przez Administratora, związane ze świadczeniem usług drogą elektroniczną przez Administratora za pośrednictwem Serwisu.
· Cookies Zewnętrzne – oznaczają Cookies zamieszczane przez partnerów Administratora, za pośrednictwem strony internetowej Serwisu.
· Serwis – oznacza stronę internetową, pod którą Administrator prowadzi serwis internetowy, działający w domenie nobilia.pl
· Urządzenie – oznacza elektroniczne urządzenie za pośrednictwem, którego Użytkownik uzyskuje dostęp do stron internetowych Serwisu.
· Użytkownik – oznacza podmiot, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym zawarta może być Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną.
2. Rodzaje wykorzystywanych plików cookies:
1) Pliki cookies stosowane przez Administratora są bezpieczne dla urządzenia Użytkownika. W szczególności nie ma możliwości przedostania się wirusów, innego niechcianego oprogramowania ani oprogramowania złośliwego na urządzenie Użytkownika za pomocą tych plików. Pliki cookies pozwalają na identyfikację oprogramowania wykorzystywanego przez Użytkownika i dostosowanie Serwisu do indywidualnych potrzeb każdego Użytkownika. Zazwyczaj zawierają nazwę domeny, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu oraz przypisaną wartość.
2) Administrator wykorzystuje dwa typy plików cookies: 1) Pliki sesyjne, które przechowywane są na urządzeniu Użytkownika i pozostają tam do momentu zakończenia sesji danej przeglądarki. Po tym czasie informacje są trwale usuwane z pamięci urządzenia. Mechanizm plików sesyjnych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z urządzenia Użytkownika; 2) Pliki trwałe, które przechowywane są na urządzeniu Użytkownika i pozostają tam do momentu ich skasowania. Zakończenie sesji danej przeglądarki lub wyłączenie urządzenia nie powoduje usunięcia plików z urządzenia Użytkownika. Mechanizm plików trwałych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z urządzenia Użytkownika.
3) Użytkownik ma możliwość ograniczenia lub wyłączenia dostępu plików cookies do swojego urządzenia. W przypadku skorzystania z tej opcji korzystanie ze Serwisu będzie możliwe, z wyjątkiem funkcji, które ze swojej natury wymagają plików cookies.
3. Cele wykorzystania plików cookies przez Administratora:
1) Administrator wykorzystuje własne pliki cookies w celu poprawnej konfiguracji serwisu, w szczególności do dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych Serwisu. Dodatkowo, pliki cookies pozwalają na rozpoznanie urządzenia Użytkownika Serwisu oraz jego lokalizację i odpowiednie wyświetlanie strony internetowej dostosowanej do jego indywidualnych potrzeb. Pliki cookies umożliwiają również zapamiętanie ustawień wybranych przez Użytkownika oraz personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik. Pliki cookies są także wykorzystywane do zapamiętania historii odwiedzonych stron w Serwisie w celu rekomendacji treści, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.
2) Administrator wykorzystuje własne pliki cookies w celu uwierzytelniania Użytkownika w Serwisie oraz zapewnienia sesji Użytkownika w Serwisie. Pliki cookies umożliwiają utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki czemu Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła. Pliki cookies są również wykorzystywane do poprawnej konfiguracji wybranych funkcji Serwisu, umożliwiając w szczególności weryfikację autentyczności sesji przeglądarki, optymalizacji i zwiększenia wydajności usług świadczonych przez Administratora.
3) Administrator wykorzystuje własne pliki cookies w celu realizacji procesów niezbędnych dla pełnej funkcjonalności stron internetowych, w szczególności do dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych Serwisu. Pliki te pozwalają na rozpoznanie podstawowych parametrów Urządzenia Użytkownika i odpowiednie wyświetlanie strony internetowej, dostosowanej do jego indywidualnych potrzeb. Pliki cookies umożliwiają również poprawną obsługę programu partnerskiego, umożliwiając w szczególności weryfikację źródeł przekierowań Użytkowników na strony internetowe Serwisu.
4) Administrator wykorzystuje własne pliki cookies w celu zapamiętania lokalizacji Użytkownika, a w szczególności do poprawnej konfiguracji wybranych funkcji Serwisu, umożliwiając w dostosowanie dostarczanych informacji do Użytkownika z uwzględnieniem jego lokalizacji.
5) Administrator wykorzystuje własne pliki cookies w celu analizy, badań oraz audytu oglądalności, a w szczególności do tworzenia anonimowych statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają ze stron internetowych Serwisu. Dzięki temu możliwe jest ulepszanie ich struktury i zawartości.
6) Administrator wykorzystuje własne pliki cookies w celu świadczenia usług reklamowych, a w szczególności do dostosowywania prezentowanych za pośrednictwem Serwisu reklam usług i produktów firm trzecich.
7) Administrator wykorzystuje zewnętrzne pliki cookies w celu logowania do Serwisu za pomocą serwisu społecznościowego Facebook Connect (administrator plików cookies zewnętrznego: Facebook Inc z siedzibą w USA lub Facebook Ireland z siedzibą w Irlandii).
8) Administrator wykorzystuje zewnętrzne pliki cookies w celu logowania do Serwisu za pomocą serwisu społecznościowego Google (administrator plików cookies zewnętrznego: Google Inc z siedzibą w USA).
9) Administrator wykorzystuje zewnętrzne pliki cookies w celu promowania Serwisu za pomocą serwisu społecznościowego plus.google.com (administrator plików cookies zewnętrznego: Google Inc z siedzibą w USA).
10) Administrator wykorzystuje zewnętrzne pliki cookies w celu promowania Serwisu za pomocą serwisu społecznościowego Facebook.com (administrator plików cookies zewnętrznego: Facebook Inc z siedzibą w USA lub Facebook Ireland z siedzibą w Irlandii).
4. Możliwości określenia warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu przez Cookies:
1) Użytkownik może samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików Cookies, określając warunki ich przechowywania i uzyskiwania dostępu przez pliki Cookies na Urządzeniu Użytkownika. Zmiany ustawień, o których mowa w zdaniu poprzednim, Użytkownik może dokonać za pomocą ustawień przeglądarki internetowej lub za pomocą konfiguracji usługi. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej lub informować o każdorazowym zamieszczeniu Cookies na urządzeniu Użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwościach i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
2) Użytkownik może w każdej chwili usunąć pliki Cookies korzystając z dostępnych funkcji w przeglądarce internetowej, której używa.
3) Ograniczenie stosowania plików Cookies może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej Serwisu.
XX. Zmiana i wykładnia Regulaminu
1. Wyłączne prawo do wykładni Regulaminu przysługuje spółce SLODKIE spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. Klient w razie wątpliwości co do wykładni Regulaminu ma obowiązek skontaktować się ze Sprzedawcą.
2. SLODKIE spółka z ograniczoną odpowiedzialnością zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu.
XXI. Postanowienia końcowe
1. Wszystkie dodatkowe ustalenia między Sprzedawcą a Klientem, które odbiegają od postanowień Regulaminu, wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego.
3. Wszelkie spory pomiędzy Klientem a Sprzedawcą, powstałe w związku ze złożonymi przez Klienta zamówieniami lub dotyczące materii objętej Regulaminem, będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwy miejscowo dla siedziby Sprzedawcy.